In het patiëntenportaal kunt u 24 uur per dag medicatie aanvragen en online een vraag stellen aan uw arts. Met uw eigen account logt u veilig in en hoeft u niet elke keer opnieuw uw gegevens in te voeren.
Receptservice: Vraag recepten direct uit uw medicatielijst aan en ontvang herinneringen indien u uw medicatie opnieuw nodig heeft.
Webagenda: Plan digitaal uw afspraak in bij de huisarts of Physician assistant.
eConsult: Stel uw medische vragen direct aan uw arts via een beveiligde omgeving. U ontvangt bericht zodra uw consult beantwoord is.
Verder kunt u uw medische gegevens thuis bekijken. Bent u bij de huisarts geweest? Uw huisarts zet uw medische gegevens in zijn computer in uw medische dossier.
Bijvoorbeeld:
- het advies van de huisarts
- de uitslagen van onderzoek
- de lijst met uw medicijnen
U kunt uw medische gegevens daarna online lezen op uw eigen telefoon of computer. Dat kan nadat u veilig inlogt. U heeft dan meer informatie om samen met ons te praten over uw gezondheid en om een keuze te maken over uw behandeling.
Registreren
U kunt uw account registreren via DigiD. Het account wordt automatisch gekoppeld met ons huisartsensysteem.
Indien inloggen met uw DigiD niet mogelijk is voor u kunt onderstaande uitleg stapsgewijs volgen.
1. Voordat u begint
U wilt zich als patiënt registreren op de website van uw huisarts om gebruik te kunnen maken van de online services van uw huisartsenpraktijk. Deze handleiding kan u daarbij helpen. Voordat u zich registreert, controleert u eerst het volgende;
Heeft u een eigen e-mailadres?
Slechts één patiënt per e-mailadres kan zich registreren. Zijn er andere familieleden die ook willen registreren, dan hebben zij allemaal een eigen e-mailadres nodig. In het kader van uw privacy is het niet mogelijk om één e-mailadres te gebruiken voor meerdere profielen op de website van uw huisarts. Het gaat immers over privacygevoelige informatie.
Heeft u toegang tot internet?
Zonder een werkende internetverbinding kunt u geen gebruik maken van de online services die op de website van uw huisarts beschikbaar zijn.
1.1 Een account aanmaken
Om gebruik te kunnen maken van de online services die uw huisarts aanbiedt op de website, moet u eerst een account aanmaken. Klik op “inloggen patiëntportaal” en vervolgens op account aanmaken.
Zie hier een filmpje met uitleg over het aanmaken van uw account.
1.2 Bevestig uw account
Heeft u zojuist uw account aangemaakt, dan krijgt u op het e-mailadres, welke u heeft ingevoerd bij de registratie, een e-mail binnen. In deze e-mail vindt u een hyperlink die u binnen 24 uur moet aanklikken. Daarmee bevestigt u dat u ook daadwerkelijk een account wilt aanmaken én dan het e-mailadres van u is. Let op;
- U kunt de e-mail in het postvak Ongewenste E-mail ontvangen omdat uw e-mailprogramma wellicht de afzender niet herkent.
- Ontvangt u geen e-mail? Dan kan het zijn dat u wellicht het e-mailadres verkeerd heeft ingevoerd bij de registratie. Probeert u zich nogmaals te registreren met het juiste e-mailadres.
1.3 Gefeliciteerd, u heeft uw account aangemaakt
Nadat u uw account heeft bevestigd, bent u ingelogd. U kunt in de toekomst inloggen via de pagina waar u eerder op “Registreer nu” heeft geklikt. Daarboven vindt u de velden om uw gebruikersnaam (uw e-mailadres) en uw wachtwoord in te vullen. Let op;
- Uw account is op dit moment nog niet gekoppeld met uw medische gegevens uit het systeem van uw huisarts.
- Bewaart u uw wachtwoord en gebruikersnaam goed.
2. Huisarts koppelt uw account
Wanneer uw account succesvol is aangemaakt, krijgt uw huisarts hier een melding van. Indien u niet via DigiD een account heeft aangemaakt, dient u de assistente te bellen, zij controleert dan uw BSN nummer en mailadres. Vervolgens koppelt de assistente uw account met uw medische gegevens. U krijgt daarvan per e-mail bericht op uw opgegeven e-mailadres.
U kunt nu gebruikmaken van de online services van uw huisartsenpraktijk.
3. Gebruik maken van de online services
3.1 Sessiecodes
Nadat u succesvol bent geregistreerd én gekoppeld, kunt u gebruik maken van de online services. Omdat wij uw privacy willen garanderen, werken wij met sessiecodes. Deze codes heeft u voortdurend nodig om de online services te kunnen gebruiken. Let u er op dat;
- De sessiecodes op uw e-mailadres binnenkomen. Komen ze niet in uw Postvak In binnen? Dan vindt u ze veelal terug bij de map Ongewenste e-mail in uw e-mailprogramma.
- De sessiecodes maar één keer geldig zijn.
Wanneer u klikt op een van de online services, zoals getoond bij 1.2, wordt er u gevraagd een sessiecode in te vullen voordat u door kunt gaan. Let op;
- Sluit u vooral niet het scherm waar de sessiecode wordt gevraagd! U moet een nieuw scherm openen als u bijvoorbeeld uw e-mail wilt openen. U kunt de internetbrowser wél minimaliseren met het _ icoontje. Wanneer u namelijk de pagina sluit waarop de sessiecode gevraagd wordt, is de sessiecode, welke verzonden is naar uw e-mailadres, niet meer geldig!
- Wanneer u de pagina, waar de sessiecode gevraagd werd, opnieuw opent, ontvangt u óók een nieuwe sessiecode op uw e-mailadres.
- U kunt geen oude sessiecodes gebruiken. Als u een sessiecode eenmaal gebruikt heeft, kunt u de e-mail verwijderen.
Wanneer u de sessiecode heeft ingevuld kunt u klikken op de knop “Doorgaan”
Inmiddels zijn de online diensten van onze praktijk ook via een app beschikbaar: de Uw Zorg online app. Zo kunt u nog makkelijker via uw smartphone of tablet met ons communiceren. Zie voor meer info deze link. En bekijk het filmpje met uitleg over de app.
Hier vindt u een filmpje met uitleg over het gebruik van het portaal.